Conference of National Aviation University, AVIATION IN THE XXI-st CENTURY 2018

Font Size: 
The role of the suggestive technologies in the educational process of future aviators
Svitlana Vasylivna Kharytska, Nataliia Viktorivna Glushanytsia

Last modified: 2018-11-09

Abstract


Concomitant suggestion and suggestion are considered as a purposeful means of pedagogical influence. The means of expression (text and speech) and forms of suggestion have been analyzed. The possibilities of using different types of suggestion in the age aspect have been studied. The effectiveness of the communicative interaction with the student and the teacher was emphasized.

Keywords


Concomitant suggestion; interaction; student'spersonality

References


  1. Агеева И.А. Успешный учитель: тренинговые и коррекционные программы. – СПб.: Речь, 2006. – 208 с.
  2. Барановська Л.В., Глушаниця Н.В. Психологія ділового спілкування : навч. посібник / Л.В. Барановська, Н.В. Глушаниця. – К. : НАУ, 2016. – 283с.
  3. Березнікова Наталія Стьоб як метод виявлення корінної ідентичності у творчості Шермана Алексі/ Наталія Березнікова // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : зб. наук. праць. – К. : Університет «Україна», 2018. – Вип. 37. – С. 100–109.
  4. Психология и педагогика: Учебник / А.И. Кравченко. – М.: ИНФРА – М., 2013. – 400 с.
  5. Харицька С.В., Глушаниця Н.В. Роль мовної сугестії у політичному дискурсі / С.В.Харицька, Н.В.Глушаниця // Національна ідентичність в мові та культурі: збірник наукових праць / за заг. ред. А.Ґ.Ґудманяна, О.Г.Шостак. – К.: Талком, 2018. – С. 206-208.

 


Full Text: PDF