Conference of National Aviation University, AVIATION IN THE XXI-st CENTURY 2018

Font Size: 
Innovative models of the university education system (international practices)
Anzhelika Mykolaivna Kokarieva, Elvira Vasylivna Luzik

Last modified: 2018-11-06

Abstract


Based on the theoretical and methodological principles of the university education system modeling, a scientific discourse of global conceptual models of university education was conducted according to goal orientation, differences of organizational-and-pedagogical structures and the essence of innovative content. The scientific analysis resulted into defining the fundamental idea of the Innovation University of the 21st century: the formation of a personal and professional development of a specialist capable of self-affirmation and demonstration of decision-making abilities under difficult management conditions; prepared for lifelong learning through integration of education, science and production.


Keywords


scientific-educational-cultural system; educational process; harmoniously developed personality

References


  1. Кремень В.Г. Система освіти в Україні: сучасні тенденції і перспективи // Професійна освіта: педагогіка і психологія: Польсько-український щорічник / За ред. І.Зязюна, Н.Ничкало, Т.Левовицького, І.Вільш. – Вип. ІІ. –К.; Ченстохова: Вид-во «Віпол», 2000. –С. 11-30.
  2. Мудрость тысячелетий:Энциклопедия / Автор - составитель В. Балязин. – 435 Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні. – М.: ОЛМА - ПРЕСС, 2000. – 848 с.
  3. Бордовская Н.В., Реан А.А. Педагогика: Учебник для вузов. – СПб.: Питер, 2001. – 304 с. (Серия “Учебник нового века”).
  4. Фролов Ю.В., Махотин Д.А. Компетентностная модель как основа оценки качества подготовки специалистов // Высшее образование сегодня. – 2004. – No 8. – С. 34-41.
  5. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія: Підручник. – К.: Либідь, 1998. – 560 c.
  6. Селезнева Н.А. Размышления о качестве образования: международный аспект // Высшее образование сегодня. – 2004. – No 4. – С. 35-44.
  7. Гури-Розенблит Сара. Виртуальные университеты: существующие модели и направления развития / / h t t p: / / ww w. a h a . r u/ ~moscow64/educational_ book/educational_book8/guri–ros.htm.

 


Full Text: PDF